Saturday, May 7, 2011

SELANGKAH KE UiTM


Bersama pensyarah kami En. Fifi

Solekan watak Zombie oleh En Fifi
Solekan Tua 
Solekan Tua oleh En Fifi


Solekan Kesan Khas luka
Solekan Kesan khas luka oleh Abdul Rahman

Solekan Kesan Khas pada pengunjung yang hadir
Solekan luka pada pengunjung yang sukarela

Pengunjung yang hadir di booth kami
Kami krew-krew yang terlibat :)

 
Untuk tugasan pada kali ini pada 26 Mac yang lalu saya dan rakan-rakan dikehendaki untuk menyertai program Selangkah Ke Uitm dimana kami berperanan untuk mempromosi booth fakulti kami kepada pengunjung yang hadir.  Kami dikehendaki membuat demostrasi pelbagai jenis solekan.  Kami diketuai oleh pensyarah kami iaitu En.Fifi yang membuat solekan pada hari itu dibantu oleh rakan-rakan yang lain. Saya dan dua orang kawan saya telah menjadi sukarela untuk menjadi model solekan, dimana terdapat solekan tua, solekan kesan khas.  Saya telah memilih untuk menjadi model untuk solekan khas dan solekan saya ini dibuat oleh Abdul Rahman.  Ramai pengunjung yang hadir di booth kami dan begitu teruja untu mempelajari teknik solekan yang telah dibuat, hingga ada yang minta untuk di solek seperti kami.  Pengalaman menjaga booth ini membuatkan kami berpeluang untuk berkongsi ilmu dengan pengunjung mengenai solekan yang dipelajari .  Sesi soal jawab bersama pengunjung sedikit sebanyak membantu saya dan rakan-rakan untuk lebih berani dan berkeyakinan untuk berhadapan dengan pengujung yang pelbagai ragam dan tahu mengatasinya. Ini sedikit sebanyak membantu menaikkan tahap komunikasi dua hala kami.   Program ini begitu memberikan pengalaman yang cukup seronok kerana kami saling bekerjasama mempromosi fakulti kami di saling memupuk semangat kerjasama diantara rakan-rakan

No comments:

Post a Comment